Het vinden van een goed team dat gebruik maakt van industriestandaard software en methodologieën om deze fantastische resultaten te krijgen is nog steeds van vitaal belang. Ook al is het ongelooflijk om de mogelijkheid te hebben om meeslepende visualisaties te bouwen die realistisch en configureerbaar zijn. In deze blog worden alle aspecten van fotorealistische 3D rendering tot in detail behandeld. We bespreken het belang en de vele soorten. Hoe ze worden gemaakt, hoelang het duurt om ze te krijgen en hoeveel ze kosten. Laten we beginnen.
Fotorealistische 3D rendering: Wat is het precies? Een digitale rendering die bekend staat als een fotorealistische 3D woning rendering heeft details die zo duidelijk en levensecht zijn dat het onmogelijk lijkt om ze van echt te onderscheiden. Zelfs deskundigen zouden moeite hebben om te bepalen welke afbeelding “echt” en “nep” is als je fotorealistische 3D renders zou afdrukken en naast een foto uit de echte wereld zou leggen. Deze 3D-weergaven worden vaak gebruikt in meubelcatalogi, productontwerp en prototypes, interieurontwerp, vastgoed en architectuur visualisaties.
Architectuur die gebruik maakt van fotorealistische 3D rendering laat zien hoe een huis of gebouw eruit zal zien voordat de bouw begint. Het wordt vaak gebruikt in vastgoed marketing om specifieke gevoelens op te wekken en drama toe te voegen om de aandacht van de klant op het onroerend goed te vestigen. Verder laten de meest nauwkeurige 3D-modellen van meubel renderings zien hoe specifieke meubelstukken eruit zouden zien in verschillende scenario’s en settingen. In feite gebruiken de meeste catalogi van grote bedrijven fotorealistische 3D-rendering in plaats van echte productafbeeldingen.
Waarom zijn fotorealistische 3D renderings belangrijk? In de hedendaagse wereld van productmarketing, onroerend goed en bedrijfspromotie zijn 3D rendering uitgegroeid tot een essentiële methode. Ongeacht of we het hebben over fotorealistische 3D renders of eenvoudige foto rendering. De fundamentele oorzaak is dat deze industrieën, als primair doel van 3D fotorealisme, duidelijke foto’s van hoge kwaliteit eisen.
Bovendien zijn 3D-weergaven aanzienlijk goedkoper dan conventionele fotografie. Omdat voor fotografie rekwisieten, ruimte-enscenering, montage en een groot team van mensen nodig zijn, is het duurder en tijdrovender. Voor renderings daarentegen zijn alleen rendering software en een professional nodig. Daarom kiezen veel bedrijven en ondernemingen voor realistische productweergave in plaats van fotografie.
Soorten 3D rendering Er zijn verschillende soorten en toepassingen voor 3D rendering omdat ze zo praktisch zijn. De vijf populairste vormen van 3D renderings worden in dit hoofdstuk behandeld en omvatten het volgende:
Renderings van realistische interieurontwerpen Interieurontwerp is een van de meest cruciale aspecten voor de verkoop van een huis. De praktijk van huisstyling is wijdverbreid, zelfs in conventioneel onroerend goed. Dit omvat het inrichten van de ruimte en het regelen ervan, zodat potentiële huiseigenaren de kamer beter kunnen zien en zich kunnen voorstellen dat ze er wonen.
Het gebruik van de juiste methoden en trends op het gebied van interieurontwerp is essentieel voor elk marketingproces. Interieur rendering is als huisstyling op steroïden omdat het u een heleboel extra decoratieve opties geeft, zoals het veranderen van de kleur van de muren en de mogelijkheid om de kamer in te richten met meubels en accenten. Bovendien is het veel flexibeler omdat u onmiddellijk kunt schakelen tussen verschillende opties en stijlen, zodat u snel meerdere combinaties kunt testen zonder een fortuin uit te geven. Daarom wint levensechte virtual staging altijd in het conflict tussen virtuele en werkelijke staging.
Exterieur rendering die er realistisch uitziet Een van de meest populaire en meest gebruikte soorten 3D-visualisatie is zeker exterieur rendering . Het staat goed aangeschreven bij makelaars en bouwbedrijven en daarom hoort het in deze lijst thuis. Dit type wordt vaak gebruikt in de architectuur en het vastgoed, omdat het financieringsrondes helpt door de betrokken partijen in staat te stellen het hele project te analyseren voordat ze het definitief proberen.
Het biedt klanten en investeerders een uitzonderlijke en meeslepende ervaring en volledige controle over het project. Elk idee kan vanuit vele perspectieven, op verschillende momenten van de dag en in meerdere omgevingen worden gedemonstreerd. Behalve dat het veel minder tijd kost dan het maken van rekwisieten, is het ook milieuvriendelijker.
3D Animatie 3D animatie lijkt meer op het zien van een high-definition video dan andere renderings. U kunt alle cruciale details in een enkel beeld of frame weergeven vanwege de extreme precisie en gedetailleerdheid. Het is ook zeer nuttig bij marketing en reclame omdat u hiermee veel componenten en keuzes kunt mengen om uw klanten een speciale ervaring te geven. 3D animaties tonen vaak verschillende perspectieven, gebieden, fijne details en de kenmerken van onroerend goed.
Waarom zou u een fotorealistische rendering gebruiken? Dankzij de aanpasbaarheid en betaalbaarheid heeft een 3D rendering vele toepassingen. Hieronder volgen enkele typische manieren waarop fotorealistische renderings uw commerciële inspanningen ten goede kunnen komen:
Projecten verkopen: Een fotorealistische rendering kan een klant overhalen om te kopen of te investeren in uw project. Klanten worden emotioneel geraakt, waardoor ze zich tot het bedrijf of product kunnen verhouden op een manier die andere methoden gewoonweg niet kunnen. Wedstrijden winnen: Als u graag meedoet aan architectuurwedstrijden, kunnen fotorealistische renders u helpen om indruk te maken op de jury en de prijs te winnen. Uw bedrijf laten groeien: Omdat dit soort weergave zo aantrekkelijk is en een uniek perspectief op het project biedt, zal het helpen bij het aantrekken van meer klanten en investeerders en, als gevolg daarvan, uw verkoop stimuleren. Social media marketing: Last but not least, kunt u ze opnemen in uw strategie voor het gebruik van sociale media marketing. Door uw rendering online te plaatsen, kunt u meer volgers krijgen, de betrokkenheid vergroten en meer klanten aantrekken, omdat verbluffende en adembenemende ontwerpen ongelooflijk deelbaar zijn.
Wat zijn de stappen voor het produceren van een fotorealistische rendering? Als je je dus afvraagt hoe je fotorealistische 3D renders maakt, ben je hier op de perfecte plaats. Maak aantekeningen en lees aandachtig, want hieronder leggen we elke stap in detail uit en bespreken we enkele 3D rendering best practices.
Een 3D model maken Natuurlijk heb je eerst uitstekende fotorealistische 3D render software nodig. Enkele van onze favorieten zijn AutoCAD , 3DS Max , Revit , SketchUp , Blender , ArchiCAD en Vectorworks . Met de creatie van high-poly rekwisieten en onderdelen kunnen 3D artiesten een uitgebreid 3D-model bouwen. Door de complexiteit en minutieuze aandacht voor details is het bestand meestal relatief groot.
3D Belichtingsmethodes Na de assemblage van het model gaat de 3D artiest experimenteren met de belichting. Dit is een van de meest cruciale stappen in elk productieproces omdat het het resultaat aanzienlijk beïnvloedt, in gunstige of ongunstige zin. Het is een mooie plek om te beginnen als de klant bepaalde eisen stelt. Je kunt gebruik maken van HDRI-verlichting, die uitstekend geschikt is om een bepaalde stemming of een bepaald seizoen uit te drukken. Of je kan gebruik maken van een basisopstelling voor verlichting zoals directe en globale verlichting (zon en lucht). Om te experimenteren met verlichting heb je een rendering engine nodig zoals Corona, Vray of Octane Render.
Texturen en materialen De volgende stap is het toevoegen van materialen en texturen aan de kamer om deze levendiger te maken. U kunt PBR-materialen kiezen die het bureau kan renderen of verwerven van verschillende galerijen en aggregators. U rendert het hele ontwerp en wacht tot de software de bewerking heeft voltooid.
Postproductie Alle wijzigingen en verfijningen die door de klant of architect worden aanbevolen, moeten tijdens de postproductie worden aangebracht. Extra componenten zoals bomen en mensen kunnen worden toegevoegd om het realistische uiterlijk van de scène verder te verbeteren.
Wat is de levertijd van een rendering? De complexiteit van het project en de competentie van uw visualisatie team zijn slechts twee voorbeelden van de vele variabelen die van invloed zijn op de snelheid waarmee fotorealistische 3D renders worden opgeleverd. Om het eenvoudiger te maken, hebben we enkele industrie middelden gegroepeerd afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van de opdracht. De geschatte tijd die nodig is om het project te voltooien is als volgt:
Kleine kamer – 1-3 dagen Kamer 3-4 aanzichten – 3-5 dagen Grote woonkamer – 3-6 dagen Commerciële projecten – 5-15 dagen Klein gebouw – 1-3 dagen Gewoon huis – 3-5 dagen Hoge gebouwen – 5-15 dagen Stad – 15 dagen of meer
Wat zijn de prijzen van fotorealistische 3D renderings? De prijs van fotorealistische 3D rendering kan variëren afhankelijk van uw locatie, behoeften en de complexiteit van het project. We kunnen het hebben over enkele industrie middelden om u een beter idee te geven van wat u kunt verwachten wanneer u een offerte ontvangt.
De meeste wereldwijde visualisatie studio’s rekenen tussen €400,- en €800,- per weergave, en zij voltooien de opdracht vaak in ongeveer een week. Meer uitdagende projecten die veel tijd in beslag nemen en een hands-on aanpak vereisen, kunnen echter €500 tot €5000 kosten. Deze prijzen komen vaak voor bij grote ontwikkelingen. Het meest eenvoudige proces om de toekomstige kosten te bepalen is het aanvragen van een gratis offerte .
Hoe worden fotorealistische 3D renders gemaakt? Er worden verschillende rendering technieken en -procedures toegepast om het gewenste resultaat te bereiken en het gestelde doel van een fotorealistisch effect te bereiken.
IES-lichtprofielen voor foto metrische verlichting: de juiste verlichtingsconfiguratie om realistischer te simuleren is het meest cruciale aspect van het maken van fotorealistische beelden. Door het “afvlakken” van scherpe randen, die in wezen niet bestaan in de natuur, maakt het gebruik van afschuining de creatie van de belangrijkste mate van realisme mogelijk. Textuur mapping. Dankzij de scherptediepte van het uiteindelijke beeld kunnen de gewenste objecten worden scherp gesteld en benadrukt. Dankzij chromatische aberratie ziet het onderwerp er realistischer uit. Het wordt het meest gebruikt voor afbeeldingen van de buitenkant. Het uiterlijk van de natuur kan worden gesimuleerd met kleine elementen zoals scheuren, druppels, lijnen, enz. Met spiegelkaarten kunnen 3D renderings glitters of reflecties benadrukken door aan te geven waar ze zich bevinden. Definitieve render aanpassingen en correcties worden uitgevoerd in de post productie. In het algemeen gebruiken onze specialisten unieke methoden en vak geheimen die in de loop der tijd zijn ontwikkeld. Naast deskundige technische ondersteuning die ons in staat stelt hoogwaardige en driedimensionale foto’s te maken. Ervaring biedt toegang tot uitstekende resultaten.
Conclusie Fotorealistische product rendering en woning rendering zijn fantastische benaderingen om uw diensten te verkopen en de concurrentie te overtreffen. Hoewel het ontwikkelen van fotorealistische ontwerpen en het selecteren van het juiste team een uitdaging kan lijken, zult u, door acht te slaan op het advies dat we hierboven hebben gegeven, met vertrouwen dit in uw marketingplan opnemen.
Rendering systemen worden dagelijks meer en meer gebruikt in vele verschillende industrieën. Het dialoog proces voor het aanbrengen van wijzigingen op basis van input van klanten en andere belanghebbenden kan worden gestroomlijnd met 3D-fotorealisme, waardoor nieuwe ideeën sneller kunnen worden gelanceerd en de frequentie van revisies kan worden verhoogd. Volumetrische modellen van verschillende artikelen onderscheiden zich door hun nauwgezette en nauwkeurige uitwerking. Met behulp van vakkundig personeel en gespecialiseerde software worden fotorealistische renderings uitgevoerd. Een nauwkeuriger presentatie van hun ideeën in het best mogelijke licht helpt onze klanten om elk publiek te overtuigen.